Health Benefits of Coffee
Studies
“CONCLUSIONS: Coffee consumption was
associated with a substantially lower risk of clinical type 2
diabetes.”
- Lancet 2002 Nov 9; 360(9344):1477-8.
van Dam RM, Feskens EJ. Department of Chronic Diseases Epidemiology,
National Institute for Public Health and the Environment, 3720
BA, Bilthoven, Netherlands. robvdam@bio.vu.nl
“CONCLUSIONS: Thus, our results confirm
that coffee intake has a quantifiable protective effect on colon
cancer risk.” - Int J Cancer
1997 Oct 9;73(2):193-7 Tavani A, Pregnolato A, La Vecchia C, Negri
E, Talamini R, Franceschi S. Istituto di Ricerche Farmacologiche
Mario Negri, Milan, Italy. tavani@irfmn.mnegri.it
“CONCLUSIONS: These findings support the
hypothesis that coffee, but not other beverages containing caffeine,
may inhibit the onset of alcoholic and nonalcoholic liver cirrhosis.”
- Ann Epidemiol 2001 Oct;11(7):458-65.
Corrao G, Zambon A, Bagnardi V, D'Amicis A, Klatsky A; Collaborative
SIDECIR Group. Department of Statistics, Chair of Statistics in
Medicine and Epidemiology, University of Milan-Bicocca, Via Bicocca
degli Arcimboldi 8, 20126 Milan, Italy. giovanni.corrao@unimib.it
more Studies
>>
|