Health Benefits of Coffee
Studies 2
“CONCLUSIONS: Caffeine intake was
associated with a significantly lower risk for AD (Alzheimer's),
independently of other possible confounding variables. These results,
if confirmed with future prospective studies, may have a major impact
on the prevention of AD.” -
EUROPEAN JOURNAL OF NEUROLOGY 9 (4): 377-382 JUL 2002. Maia
L, de Mendonca A Fac Med Lisbon, Neurosci Lab, Av Prof Egas Moniz,
P-1649028 Lisbon, Portugal Fac Med Lisbon, Neurosci Lab, P-1649028
Lisbon, Portugal Hosp Santa Maria, Dementia Clin, Lisbon, Portugal
“Men who regularly consume caffeinated
drinks have a lower risk of PD (Parkinson’s Disease) than
do nondrinkers.” - Neurology
2003 Mar 11; 60(5):790-5. Ascherio A, Chen H, Schwarzschild MA,
Zhang SM, Colditz GA, Speizer FE. Departments of Nutrition (Drs.
Ascherio and Chen), Epidemiology (Drs. Ascherio, Zhang, and Colditz),
and Environmental Health (Dr. Speizer), Harvard School of Public
Health.
“CONCLUSIONS: It can be concluded that
coffee possesses greater in-vitro antioxidant activity than other
beverages.” - 13.Mattila P
et al, Journal of Agricultural
and Food Chemistry
more Studies
>>
|