Health Benefits of Coffee
Studies 3
’Consumption of coffee, a major source
of dietary antioxidants, may inhibit inflammation and thereby reduce
the risk of cardiovascular disease and other inflammatory diseases
in postmenopausal women'.”
- Frost
Andersen, L. et al. American Journal of Clinical Nutrition,
83, 2006.
“CONCLUSIONS: In this large cohort of Swedish
women, consumption of coffee, tea, and caffeine was not associated
with breast cancer incidence.”
- Ann Epidemiol 2002 Jan;12(1):21-6
Michels KB, Holmberg L, Bergkvist L, Wolk A. Obstetrics & Gynecology
Epidemiology Center, Brigham & Women's Hospital, Harvard Medical
School, Boston, MA 02115, USA.
CONCLUSIONS: The data suggest a strong inverse
association between coffee intake and risk of suicide.
- Arch Intern Med 1996 Mar 11;156(5):521-5Kawachi
I, Willett WC, Colditz GA, Stampfer MJ, Speizer FE. Channing Laboratory,
Department of Medicine, Harvard Medical School, Boston, Mass., USA.
more Studies
>>
|